בשבוע אחד בסורוקה: הצלת חיים של 3 מטופלים

מה המשותף לגל לוין בן 24, לאיגור חצקוביץ' בן 61 ולאמיר גרינברג בן ה- 64? בשבוע אחד בסורוקה: הצלת חיים של 3 מטופלים שעברו החייאה בשטח באמצעות דפיברילטור, הובהלו למלר"ד ולטיפול במערך הקרדיולוגי בבית החולים
הצלת חיים של 3 מטופלים

מה המשותף לגל לוין בן 24, לאיגור חצקוביץ' בן 61 ולאמיר גרינברג בן ה- 64?

בשבוע אחד בסורוקה: הצלת חיים של 3 מטופלים שעברו החייאה בשטח באמצעות דפיברילטור, הובהלו למלר"ד ולטיפול במערך הקרדיולוגי בבית החולים

 

לאחרונה, הובהלו לסורוקה בשבוע אחד 3 מטופלים בגילאים שונים ועם רקע רפואי שונה. המשותף לכולם – חוו אירוע של דום לב, ביצוע החייאה בשטח באמצעות דפיברילטור ופינוי מהיר לטיפול במלר"ד סורוקה ולהמשך טיפול במערך הקרדיולוגי של בית החולים.

גל לוין, בן 24 מזכרון יעקב, סטודנט בבן גוריון, התאמן עם חברים, ולפני סוף האימון קרס לפתע. למזלו הגדול חבריו לאימון הבינו מיד את המצב, החלו בביצוע החייאה בסיסית והביאו בתוך זמן קצר דפיברילטור, שנרכש על ידי ועד הבניין בו התאמנו. אחרי קבלת מכת חשמל אחת הוא התאושש, פונה למלר"ד סורוקה ולאחר ייצוב ראשוני של מצבו אושפז גל ביחידה לטיפול נמרץ לב בסורוקה, שם עבר בירור מהיר ומקיף בכללו CT וכן MRI של הלב, ובהמשך עבר השתלה של קוצב לב.

"לא היו שום סימנים מקדימים, אני בחור בריא בסך הכל", מספר גל, "המזל שלי היה שחבריי לאימון הם חובשים ופראמדיקים, שבבניין היה דפיברילטור קרוב, ושפינו אותי מהר לטיפול בסורוקה, אחרת יכול להיות שלא הייתי כאן היום".

איגור חצקוביץ', בן 61 מבאר שבע, יצא להליכת ערב עם אשתו בשכונת מגוריהם בעיר. מטרים בודדים לפני שהגיעו לביתם איגור קרס בפתאומיות על המדרכה. אשתו מספרת שהיא לא הבינה בהתחלה מה קורה: "זוג אלמוני שעבר במקרה ברחוב וראה את הסיטואציה התקשר למוקד מד"א והתחיל בהחייאה". למרבה המזל, ברחוב הסמוך היה במקרה אמבולנס כונני הצלה זמין, שהגיע מיד. צוות האמבולנס הפעיל דפיברילטור כדי להחזיר דופק ולייצב את מצבו, ואז פינה אותו למלר"ד סורוקה בהכרה מלאה. לאחר טיפול ראשוני איגור אושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב, עבר צינתור כלילי דחוף ולאחר מכן גם ניתוח מעקפים מוצלח על ידי צוות המחלקה לכירורגית לב חזה.

לאמיר גרינברג, בן 64 מהיישוב אשלים, יש עבר של מחלת לב איסכמית וצנתור. הוא עבר אירוע דום לב בביתו. בתו לילוש מספרת: "מזל שלרפי מזרחי השכן שלנו יש דפיברילטור בבית. הוא ודנה לרנר שכנה נוספת התחילו בהחייאה. עד שניידת טיפול נמרץ הגיעה, התגובה המהירה של השכנים הצילה את חייו של אבא". אמיר פונה מורדם ומונשם ליחידה לטיפול נמרץ לב בסורוקה, עבר צנתור דחוף וכעת לאחר מספר ימים של טיפול אינטנסיבי הוא התעורר, נגמל מהנשמה וחוזר בהדרגה לתפקוד מלא.

 

ד"ר חזי שמואלי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ביניים במערך הקרדיולוגי בסורוקה: "שלושת המקרים האלו, שהסתיימו בתוצאה נהדרת – החייאה קצרה ואפקטיבית, מכת חשמל מהירה וחזרה להכרה ללא כל נזק נוירולוגי – מדגישים שוב את החשיבות האדירה של ידע בהחייאה בסיסית וכן הימצאות דפיברילטורים זמינים במרחב הציבורי והפרטי. כל אחד יכול להפעיל את הדפיברילטורים האלו – הם פשוטים לשימוש, חצי אוטומטיים ומבצעים הדרכה קולית לגבי חיבור המדבקות והכפתור עליו יש ללחוץ, והם פשוט מצילים חיים" .

 

יצירת קשר

דילוג לתוכן