ד"ר חן חזוט וד"ר קטיה אברבוך זכו להוקרה

ד"ר חן חזוט וד"ר קטיה אברבוך מתמחות במחלקה לאף אוזן גרון ראש וצוואר בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי זכו להוקרה לזכרו של פרופ' יעקב שדה ז"ל

יעקב שדה ז"ל, פרופ׳ לרפואת אף־אוזן־גרון וחוקר בעל שם עולמי, היה חלוץ במחקר ובטיפול במחלות אוזן כרוניות. שדה עבד כ-40 שנה במחלקות אף אוזן גרון בבתי-חולים אוניברסיטאיים בארצות הברית ובישראל. הקים בישראל שתי מחלקות ואותן ניהל כ-30 שנה והיה יושב ראש האיגוד. הוא חינך תלמידים רבים ברפואת אא"ג.

 

פרופ' שדה נפטר לפני 3 שנים, ומשפחתו ייסדה לזכרו פרס להנצחת שמו והעשייה הרפואית והמחקרית שלו.

 

ד"ר חן חזוט היא מתמחה במחלקה לאף אוזן גרון ראש וצוואר בסורוקה אשר זכתה במקום הראשון בפרס ע"ש פרופסור שדה על עבודת מחקר מצטיינת בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לאף אוזן גרון ראש וצוואר שהתקיים לאחרונה באילת. ד"ר חזוט קיבלה את הפרס באופן אישי מרות, אשתו של פרופסור שדה.

 

ד"ר קטיה אברבוך, גם היא מתמחה במחלקה בסורוקה נפגשה עם רות שדה וקיבלה ממנה ספר עם הקדשה אישית. עבודת המחקר של ד"ר אברבוך עוסקת בדלקת אוזן כרונית עם כולסטאטומה, תחום מרכזי אותו  חקר גם פרופסור שדה.

 

ד"ר חן חזוט מספרת על המחקר שלה: "המחקר נעשה בשיתוף פעולה של מחלקת אף אוזן גרון ראש וצוואר בסורוקה עם המעבדה הכימית של פרופסור מיכאל מיילר באוניברסיטת בן גוריון. המחקר עוסק בתקשורת בין חיידקים שנקרא  QUORUM SENSING. כיום אנו יודעים שחיידקים יכולים לתקשר ולתאם "התנהגויות" באמצעות מולקולות. תקשורת זו יכולה לשנות את התנהגות החיידקים ולהפוך אותם לאלימים יותר. במחקר זה גילינו מולקולות חדשות והוכחנו שתחת ההשפעה שלהן החיידקים הופכים לעמידים יותר כגון יצירת ביופילם, שכבה מונעת גישה לאנטיביוטיקה, אצל ילדים עם דלקות שקדים חוזרות לעומת ילדים עם דום נשימה בשינה.

 

עבודת המחקר של ד"ר קטיה אברבוך היא על גורמי סיכון להישנות כולסטאטומה לאחר ניתוח. כולסטאטומה היא גידול הרסני של תאי עור באוזן, שהטיפול בה הוא ניתוחי. במחקר בודקים מאפיינים ייחודיים של מטופלים והניתוחים שהם עברו, שיכולים לחזות הישנות של המחלה אחרי ניתוח.

 

פרופ' דניאל קפלן, מנהל המחלקה לאף אוזן גרון ראש וצוואר בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, כללית: "פרופ' יעקב שדה ז"ל, אותו היה לי הכבוד להכיר, היה ממובילי המקצוע ואחד הרופאים הישראלים המפורסמים ביותר בעולם.  זכות גדולה היא להנציח אותו במתן פרס מטעם איגוד רופאי אף אוזן וגרון, וזכות כפולה על הקשר שנוצר עם אלמנתו סביב הישגיהן של ד"ר חזוט וד"ר אברבוך. היה מרגש ביותר לשמוע על הסיפוק האדיר של הגב' רות שדה מדור ההמשך בסורוקה ברפואה ובמחקר רפואי".

יצירת קשר

דילוג לתוכן