ד"ר רפי בהם קיבל פרס יקיר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית

ברכות חמות לד"ר רפי בהם, רופא בכיר בגמלאות וסגן מנהל מחלקה פנימית א' בסורוקה בעבר על קבלת פרס יקיר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית
ד"ר רפי בהם

בכנס השנתי של האיגוד לרפואה פנימית שנערך בסוף השבוע האחרון בהשתתפות למעלה מ- 160 מומחים ומתמחים פנימאים, הוענק באווירה מרגשת אות יקיר האיגוד לד"ר רפי בהם.

ד"ר רפי בהם, יליד רמת גן, התמחה במחלקה פנימית ג' בסורוקה בניהולו של פרופ' שמעון גליק, לאחר סיום לימודי הרפואה. בהמשך עבד בבית החולים כרופא פנימאי בכיר.

במקביל לעבודתו בסורוקה, פעל להקמת מרפאה ציבורית בירוחם, על מנת לספק מענה רפואי לתושבים, אליה הוא משך מתמחים וסטודנטים לרפואה, גייס כספים ודאג לרפואה מונעת. ד"ר בהם הוביל בהתנדבות פרויקטים נוספים לרווחת תושבי ירוחם: הקים סניף של תנועת הצופים, יסד את "בית חוה" המשמש כמעון יום ומרכז טיפולי לילדים ואנשים בעלי מוגבלויות, וכן הקים מרכז יום לקשישים. בשנת 1990 החל לשמש כרופא קהילה ביישוב מיתר. בתו, ד"ר ליאורה בהם-כהן, ממשיכה את דרכו כרופאה בכירה במכון ריאות וכשותפה פעילה בחינוך רפואי במרכז הרפואי.

 

ד"ר אורי רוביו, מנהל מחלקה פנימית א' בסורוקה: "הכרתי את ד"ר בהם כשהייתי סטודנט שנה שניה ברפואה. פגשתי אדם חביב בצורה יוצאת דופן. תוך מספר שבועות מצאתי את עצמי מצטרף אליו פעם בשבוע לביקור במרפאה בירוחם. 'המטרה שלכם' כך אמר לנו, 'להיפגש עם חולים, לשוחח עימם, להכיר אותם, לרשום את התרופות שהם נוטלים, לעבור על הבדיקות, לבדוק להם סוכר'. כשאני מדמיין רופא פנימאי אידיאלי יש לי בראש תמונה ברורה של ד"ר בהם. אין שני לו בדאגה ובמסירות למטופלים. רפי הוא מנטור – הלכה למעשה ולא כקלישאה, לדורות רבים של רופאים".

 

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "ד"ר בהם הוא רופא משכמו ומעלה שטובת מטופליו עומדת תמיד בראש מעייניו, דאג ודואג באופן אישי ובכל דרך אפשרית לכל מטופל ומטופלת שלו. ד"ר בהם הינו דוגמא ומופת לשיתוף בית-חולים וקהילה וחינך ברוח זו דורות של רופאים. לכל אורך דרכו המקצועית, השקיע מזמנו וממרצו למען המטופלים במערכת הבריאות הציבורית באשר היא. אני מברך אותו וגאה בו על קבלת הפרס".

 

יצירת קשר

דילוג לתוכן