הוקמה בכנסת שדולה למען בית חולים סורוקה

לראשונה בישראל, הוקמה בכנסת שדולה למען בית חולים, לקידום הבריאות באזור הדרום ולחיזוק המרכז הרפואי סורוקה - "כיפת הברזל הבריאותית של הדרום".
הוקמה בכנסת שדולה למען בית חולים

מאות מתושבי הנגב ועובדי המרכז הרפואי סורוקה, גדשו אתמול את אולם ירושלים במשכן הכנסת, במפגש הראשון של השדולה לקידום הבריאות בדרום ולחיזוק המרכז הרפואי סורוקה. הקמת השדולה היא יוזמה משותפת של ח״כ שמעון סולומון מסיעת יש עתיד ושל פרופ' אשר בשירי, מ"מ מנהל מחלקת יולדות ג' יחד עם ד"ר אהוד דודסון מנהל המרכז הרפואי סורוקה. בשדולה נטלו חלק: ח״כ יעל גרמן – שרת הבריאות, ח״כ מאיר כהן – שר הרווחה, ח״כ סילבן שלום – השר לפיתוח הנגב והגליל, ח״כ עמיר פרץ – השר להגנת הסביבה, ח"כ אבי וורצמן – סגן שר החינוך, ח״כ אבישי ברוורמן – יו״ר ועדת הכלכלה, ח"כ שולי מועלם רפאלי – יו"ר הוועדה למען שיוויון ברפואה ובעבר מנהלת סיעוד מחלקתית בסורוקה, חברי כנסת נוספים, רוביק דנילוביץ – ראש העיר באר־שבע, ראשי רשויות, ד"ר מיקי שרף סמנכ"ל וראש חטיבת בתי חולים בכללית, הנהלת סורוקה, עובדי בית החולים, מטופלים ובני משפחותיהם.

ח״כ שמעון סולומון: ״מטרת השדולה היא להעלות על סדר היום הציבורי את המודעות לצרכים של מערכת הבריאות בדרום בכלל ואת הצורך בהפניית משאבים לסורוקה ולחיזוקו בפרט. סורוקה הוא בית חולים־על יחיד שמשרת מיליון תושבים בנגב, חזק ועם צרכים מיוחדים״.

שרת הבריאות ח״כ יעל גרמן: ״אני מברכת את ח״כ סולומון על היוזמה להקמת שדולה זו. אני כאן מתוך מחוייבות לסורוקה כבית חולים גדול שמשרת את האוכלוסיה הגדולה בארץ. אנחנו כאן כדי לסמן מטרות ויעדים ולמצוא מקורות תקציביים. יש צורך בשינוי של סדרי העדיפויות״.

השר להגנת הסביבה ח״כ עמיר פרץ: ״דיי לראות את הנוכחים כאן בכנסת כדי להבין את העוצמה של סורוקה. הגיע הזמן שסורוקה יוכרז כפרוייקט לאומי!!! יש לתת עדיפות לסורוקה בהקצאת משאבים. צריך להכין תכנית עבודה אמיתית ולצאת לדרך״.

ראש עירית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "תושבי הנגב התברכו בבית חולים מוביל עם צוות עובדים מקצועי שעוטף בחום ואהבה. אנו כאן לא כדי להתבכיין, אלא כדי לדרוש. מדובר בפערים של הרבה מאד שנים שאינם מתקבלים על הדעת. המדינה צריכה לתת מתקציבה וממשאביה למערך הבריאות בנגב. יש צורך בתכנית חומש ולצאת מהמפגש הזה עם החלטות אופרטיביות".

ד״ר אהוד דודסון מנהל המרכז הרפואי סורוקה: ״אנו בסורוקה מקווים שזו התחלה של מסע משותף למען צמצום הפערים בתחום הבריאות בין המרכז לפריפריה. סורוקה הוא כיפת הברזל הבריאותית של הדרום ונכס אסטרטגי למדינת ישראל. אנו רואים במעבר צה״ל לנגב הזדמנות ואתגר גדולים, שיש לתת עליהם מענה הכולל בניית מחלקות חדשות והגדלה של כח אדם. יצאנו לדרך עם הקמת מרכז כוללני לטיפול ולחקר הסרטן – פרוייקט הדגל של בית החולים בעלות של כ־071 מיליון ₪. יש צורך בהקמת פגיה חדשה וממוגנת – פרוייקט בעלות של כ־66 מיליון ₪ ובהקמת מחלקת שיקום בעלות של כ־53 מיליון ₪ . אני קורא מפה לשרי ממשלת ישראל להירתם במשאבים למען בריאותם של תושבי הנגב״.

יצירת קשר

דילוג לתוכן