יומן מלחמת חרבות ברזל

יומן מלחמת חרבות ברזל מרכז את על פעילות המרכז הרפאוי סורוקה שמהווה כיפת ברזל רפואית לכל דרום ישראל.
חרבות ברזל

סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית,
כיפת הברזל הרפואית של ישראל.

עדכון נפגעים:

סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, ממשיך לטפל בפצועי המלחמה.

היום ה – 108 ללחימה – עדכון נפגעים.

מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2633 נפגעים בדרגות חומרה שונות.

במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה במסוק ובפינוי רכוב 15 נפגעים, 2 מתוכם במצב קשה.
נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 31 פצועים, 11 מהם במצב קשה.

ביקור נשיא המדינה במרכז הרפואי סורוקה.
"כשאתה פוגש פה את הרופאות והרופאים, האחיות, את המשפחות, האימהות, בנות הזוג, הילדים – אתה רואה מה זה עם. עם שלא מוכן לקבל את זה יותר. עם שילחם עד שינצח…עם ישראל חי."
מדבריו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שהגיע אתמול למרכז הרפואי סורוקה עם רעייתו מיכל.
המרכז הרפואי סורוקה מטפל כעת בעשרות פצועים מהלחימה, אזרחיות ואזרחים, לוחמים וקצינים, שנפצעו ומאושפזים במרכז הרפואי נכון לשעה זו.
עיסוי לצוותים הרפואיים
בימים קשים אלו בהם צוותי הרפואה עובדים מסביב לשעון ומטפלים בפצועים הרבים, סלומון וחבריו מסיירת המעסים הגיעו למרכז הרפואי סורוקה והעניקו טיפולי מגע למען הרופאים, האחיות והצוותים בחדרי טיפול נמרץ וחדרי הניתוח.
אנו מודים לכם על ההתנדבות ועל רגעי החסד להרגעת הגוף והנפש של הצוותים המסורים.

באו להצחיק ויצאו מחוזקים.

לצד הפעילות הבלתי פוסקת של צוותי הרפואה בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, הגיעו במהלך הימים האחרונים אומנים רבים לשיר ולשמח את הפצועים והצוות הרפואי וביחד לחזק את ידיהם, ביניהם ליאור סושרד, רשף לוי, ישי ריבו ועוד אומנים.

אנו מודים לכולם על התמיכה ומתן התקווה למאושפזים ולפצועים!

כיפת הברזל הרפואית של ישראל

סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, גאים להיות כיפת הברזל הרפואי של ישראל, בכל זמן וגם בעת מלחמת חרבות ברזל.

מיום שבת בבוקר פונו לסורוקה מרכז 895 נפגעים, חלקם באמצעות פינוי מוסק של חיילים ואזרחים לבית החולים.

בשורה משמחת מסורוקה-
בשבוע וחצי האחרון זכינו לטפל בגיבורה הדר בכר, בת ה-13 מקיבוץ בארי, ששוחררה היום מבית החולים.

הסיפור של הדר יוצא דופן. היא הגיעה יחד עם אביה אבידע לביה"ח כששניהם פצועים וכואבים את מות שני יקיריהם – האם דנה והבן כרמל בן ה-15. עם פרוץ הלחימה, מחבלים פרצו לביתם ושלחו צרורות של ירי ורימונים לעבר הממ"ד בו שהו. במשך 13 שעות הדר שלחה מיקומים, התקשרה לכל כוחות ההצלה במטרה להזעיק עזרה ותוך כדי ניסתה להציל את בני משפחתה הפצועים שאיבדו הכרה. למרות האירוע הקשה שעבר עליה ועל בני משפחתה, הדר הגיעה מחויכת לבית החולים. "חינכו אותי תמיד להיות שמחה ואופטימית, וככה אני מאחלת לעצמי ולמשפחתי להישאר. אני יודעת שבסוף אנחנו ננצח", היא מספרת לנו.

הדר טופלה במסירות ע"י צוותים מולטידיספלינרים: צוותי טראומה, כירורגית כלי דם, כירורגית ילדים, פלסטיקה, ועוד.

הדר, הסיפור שלך נגע בנו ואנו בטוחים כי הוא נגע ברבים אחרים בארץ ובעולם.

בחור מבארי שחשב שכל משפחתו נהרגה, גילה שבני משפחתו בחיים!

ד"ר יונתן וגמייסטר, מנהל יחידת אנדואורולוגיה בסורוקה משתף: "בשבוע וחצי האחרון טיפלנו במחלקה בעשרות פצועים וביצענו ניתוחי חירום שהיו קריטיים. אחד מהפצועים היה השוטר יגאל זינגר, גיבור מלחמה.

במהלך הטיפול בו הבנתי כי הלך לעימות ישיר עם המחבלים במטרה להציל פצועים, ואכן הוא הצליח להציל חיים של בני נוער רבים שהיו במסיבה בעוטף.

בנוסף, ביום ראשון האחרון טיפלתי בבחור מקיבוץ בארי שהגיע למחלקה עם מחשבה כי כל משפחתו נהרגה בקיבוץ, כיוון שהדבר האחרון שהוא שמע זה שיש מחבלים שנכנסו לבית. במהלך שהותו בבית החולים הוא גילה שבני משפחתו בחיים, וזה היה כך כך משמח.

זכיתי ואני עדיין זוכה לטפל בגיבורי מלחמה שנלחמו על חייהם ועל חיי משפחותיהם, וזה לא דבר מובן מאליו.

בעברי עבדתי בירושלים וטיפלתי בעשרות פצועים שהגיעו אלינו כתוצאה מפיגועים הנוראיים שהיו בירושלים, ועדיין, מחזות וסיפורים כמו שראיתי בימים האחרונים לא ראיתי מעולם.

המלחמה הזו היא הקשה ביותר שידענו, אבל אני יודע שננצח. אני רואה את תחושת האמון בצוותי הרפואה בקרב הפצועים ואת תחושת האחדות שנמצאת בין כולם – בין צוותי הרפואה, בין משפחות הפצועים ובקרב כל אזרחי מדינת ישראל. עם אחדות כזו, אין ספק שננצח".

נגה ארז, גל תורן, החברה מהדג נחש שאנן סטריט, שלומי אלון, יאיא כהן אהרונוב ומשה אסרף.

אומנים הגיעו וממשיכים להגיע ולשיר מעט למטופלים הרבים אשר נמצאים במרכז הרפואי.

מכתב מכפר הנוער עיינות
לעמותת סורוקה שלום,
מקווה שאתן בטוב בימים לא נורמלים אלה. מיידע אותכן על מנת שתדעו לגבי פרויקט שעשו משתתפי תוכנית מסע טללים בכפר הנוער עיינות בהכנת 200 עוגות לחיילים צהל ולבית חולים סורוקה. העוגות הועברו למחלקות הכירורגיות בבית החולים להלן התמונות שמדברות בעד עצמן .
שנדע ימים שקטים יותר מחבקים ושולחים לכם כוחות
זאב

שותפות מצילת חיים לחולי הדיאליזה משדרות

פרופ׳ יוסף חביב מנהל המחלקה לנפרולוגיה בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, כללית וצוות המחלקה ובשיתוף האח מוחמד עותמן מדיאליזה נתיבות חברו בימים הראשונים ללחימה למדא ול"אחים בנשק" ,כדי להציל מטופלי דיאליזה קשים אשר היו לכודים בשדרות. מטופלי הדיאליזה היו בסיכון לחייהם ככל שהזמן חלף. לכן התקבלה החלטה לחלץ את המטופלים תחת איום המחבלים דרך כביש 232 הצדדי אשר זוהה כפתוח. לאחר הגעתם בשלום לבאר שבע
מזכירת המחלקה אקסנה יעקובוב תיאמה את קליטת החולים בבאר שבע וגייסה תרומת דירה למגורים מהרצל ויהודית שלי , הסעות מהנהג המסור פנחס סוויסה, ותרומת מזון ממחסני השוק ומהעמותה לקידום זכויות חולי הכליות.

האחריות של צוות המחלקה והנחישות להוציא את המטופלים משדרות בכל מחיר ולטפל בכל צרכיהם, הצילה את חייהם.

סיפורי הגבורה במלחמה!

ולדימיר קופריאנוב קם בשבת 7.10 בבוקר וגילה שמתחוללת בחוץ מלחמה. בלי להסס, הוא קם על רגליו והחליט שהוא יוצא לעזור.

ולדימיר לקח את האקדח הפרטי שלו ונסע עצמאית להילחם במחבלים, הוא נתקל במחבלים ליד מושב יכיני. הם פצעו אותו בבטן והוא הרג שניים מהם, וחילץ עצמו לבד ברכב לבית החולים סורוקה. בדרך אסף שני מבלים מהמסיבה ליד רעים, הציל גם אותם והגיע למיון. הוא טופל במיון והשתחרר לביתו.

ולדימיר הוא אחד מהגיבורים שנקראו לדגל מבלי שאף אחד היה צריך לומר להם לעשות זאת, והוא עדות נוספת להירתמות המדהימה של אזרחים שהחליטו להגן על מדינתם ואזרחיה.

אולגה נחליאלי, מרפאה בעיסוק בכירה בסורוקה מספרת: "ולדימיר הגיע למכון ריפוי ועיסוק כמקרה דחוף. היינו צריכים להתאים סד פלסטי לפציעה בידו. לאחר מכן הפנינו להמשך טיפול במכון בקהילה לצורך שיקום מלא וחזרה לתפקוד".

״כבוד גדול עבורנו לטפל באנשים שעשו כאלה מעשי גבורה, אנחנו שמחים שנפלה בחלקנו הזכות לעבוד כאן בסורוקה ולהיות כאן עבור האנשים האלו ולמעשה להחזיר אותם לשגרה ולתפקוד מלא. אנחנו נמשיך ללוות את ולדימיר ואת כל מטופלינו עד להחלמתם המלאה".

ולדימיר קופריאנוב

אומנים רבים מגיעים לבקר פצועים

זמרים ואומנים רבים מגיעים בימים אלו לסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי,
כדי לשיר ולעודד את רוחם של הפצועים המאושפזים.
ביקרו אותנו נגה ארז, גל תורן, ולהקת הדג נחש.
אנו מודים ומברכים על הביקורים המשמחים את הפצועים!

 

בניה ברבי הגיע כדי לחזק את הפצועים וצוותי הרפואה

בניה ברבי הגיע לבקר פצועים בטיפול נמרץ ובמחלקות הכירורגיות בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי והעניק להם מעט קרן שמש שתעודד את רוחם.
אנו מודים לבניה המקסים על ביקור מרגש שנגע בלבבות של כולנו!

 

ריטה הגיעה וריגשה את כולם

האחת והיחידה, ריטה, הגיעה לבקר פצועים בטיפול נמרץ ובמחלקות הכירורגיות בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, ושרה להם כדי להקל ולו במעט על הכאב.
אנו מודים לריטה על ההירתמות החשובה להעלאת מורל הפצועים!

 

ככה משמחים ילדים !

סאסא סטון SASA Setton נרתם לטובת ילדי הצוותים הרפואיים בסורוקה
נציגי הארגון הגיעו השבוע עם ציוד לעשרות ילדיהם של הצוותים הרפואיים הנמצאים במעונות ילדי העובדים בסורוקה. בנוסף, תרם הארגון כסף להצטיידות רפואית.
סאסא סטון SASA Setton הוא ארגון ‬חינוכי – חברתי ‬השותף לקידום תחום החינוך לילדים המאושפזים בבתי החולים בישראל.
אנו מברכים על כל סיוע ומודים לכם על העשייה והתרומה החשובה!

צוות ייעודי לטיפול בכאב אקוטי

 

לטיפול בכאב לאחר פציעה יש חשיבות עצומה בקביעת מהלך ההחלמה והשיקום, הן בפן הפיזי והן בפן הנפשי וביכולת ההתמודדות של הפצוע עם מצבו.

כבר ביום הראשון ללחימה, ובזמן שלבית החולים מגיעה כמות אדירה של פצועים, הופעל בסורוקה צוות ייעודי לטיפול בכאב אקוטי. הפצועים שיצאו מחדרי הניתוח פגשו בד"ר דימיטרי נתנאל, שהעניק טיפול איכותי ומותאם אישית עבור כל אחד ואחת מהם.

בהמשך העניק את הטיפול צוות ייעודי למשימה, בהובלתו של ד"ר מיכאל דובילט, מנהל השירות לטיפול בכאב אקוטי. הצוות כולל רופאים מרדימים שעוסקים בטיפול בכאב בשגרה, ד"ר חסן עפוני וד"ר קאיד אלנבארי, ואחות מומחית בכאב זהבה יוחאי.

במהלך היום עוברים חברי הצוות במחלקות בהן מאושפזים פצועי הלחימה ומתאימים לכל אחד טיפול בכאב, אשר כולל שילוב טיפולים שונים עם דגש על שיכוך כאב אזורי ושיכוך כאב נוירואקסיאלי (אפידורל). בנוסף אחראי הצוות על וידוא טיפול מיטבי בכאב בפצועים אשר עוברים ניתוח, וייעוץ לצוות המרדימים.

פרופ' אלכסנדר זלוטניק, מנהל מחלקת הרדמה: "עד כה טופלו על ידי צוות זה מאות פצועים מנותחים ומאושפזים, ואני באופן אישי חש גאווה רבה על עצם הקמתו ועל פעילותו

צוות ייעודי לטיפול בכאב אקוטי

ילדים מאושפזים כותבים לחיילים

 
הצוותים במערכים השונים בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית ממשיכים להציל חיים כל העת.
לצד הפעילות הרבה, מרגש ומחמם את הלב לראות מבקרים רבים שמרעיפים אהבה ומתנות על המאושפזים ועל אנשי הצוות, ובהם גם מכתבי הילדים המרגשים לחיילים.

תרומות והרמת המורל לצוות הרפואי

 
אנו רוצים להביע תודה ענקית לצוות הנהדר ול @nescafe_il
שנמצאים איתנו כבר מספר ימים,
מפנקים את הצוותים הרפואיים, המטופלים והמבקרים
בנס קפה טעים, עוגיות וחיוך גדול!
ישראל הטובה, יפה והטעימה!
❤️
תודה מיוחדת ל –
@nescafe_il
@noauni
@limorzohar

תרומות של צעצועים לילדים המאושפזים

 
מחווה שנוגעת ללב
חברת MATTEL העולמית, בראשות יו"ר ומנכ"ל החברה, ינון קרייז, שלחה ארגזים עם מגוון צעצועיה לכל הגילים, כדי לשמח את ילדי הדרום המאושפזים בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי.
אנו מודים ליינון ולחברת MATTEL על התרומה המרגשת!

צוות קופה ראשית הגיע לביקור תמיכה

 
צוות השחקנים ונציגי ההפקה של "קופה ראשית" הגיעו לבקר את המטופלים ואת הצוותים הרפואיים בסורוקה, מרכז רפואי אוניברסיטאי ולרומם את רוחם.
הם לא פסחו על אף פצוע במחלקות טיפול נמרץ ומחלקות הפצועים, ודאגו להעלות חיוך ואפילו צחוק על פני הפצועים ובני המשפחה.
אנו מודים לכם על הביקור המשמח והמרגש!

לוחמי צה"ל הגיעו לצוות מכון שמיעה ודיבור

 
לוחמי צה"ל הגיעו לצוות מכון השמיעה והדיבור
צוות מכון השמיעה והדיבור בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, בהובלתה של רויטל גורלי, קלינאית תקשורת ומנהלת מכון השמיעה והדיבור, התגייס כולו על מנת לבצע בדיקות שמיעה מקיפות ומהירות לחיילי שני גדודים שהשתתפו בלחימה בשבת הארורה, ובדק את כשירותם לפני הכניסה לעזה.
מספר חיילים אכן אובחנו עם לקות שמיעה משמעותית שחייבה התערבות רפואית. החיילים קיבלו הדרכה על שימוש יעיל באטמי אוזניים שהעבירה להם אודיה ארליך, קלינאית תקשורת.
רגע לפני שהחיילים יצאו בחזרה לבסיס הצוות פינק אותם בארוחת בוקר ושי קטן, ועשה כל שביכולתו לעזור לחיילים ולרומם את רוחם.

פרופ' אייל שיינר מספר על אותה שבת שחורה

שבת בבוקר, שמחת תורה. מתעורר לצופר האזעקה. באזעקה השלישית כבר נוסע לסורוקה. די מהר מבינים שמדובר באירוע חריג, למרות שעדיין אין לנו שמץ של מושג עד כמה.

אנחנו מתחילים להתארגן למעבר של היולדות למבנים מוגנים, אבל מהר מאד מקבלים קריאה לרוץ לחדר הלם: התקבלה אלמונית בהיריון מתקדם, עם חדירת רסיס – או ככה חשבנו, ומעבירים אותה במהירות לחדר הניתוח, בו אנו מיד מזהים חור כניסה בגוף הרחם, ומחלצים את העוברית היישר לטיפול צוות רופאי התינוקות.

מתברר שכדור חדר ישירות לרחם ולרוע המזל העוברית נפגעה, והיא עוברת לניתוח ע"י הצוות של כירורגיית ילדים, אבל כמה שעות לאחר מכן היא שוב לא יציבה וצוות הפגייה נלחם על חייה. לצערנו אנו מתבשרים שהתינוקת לא שרדה את האירוע.

בעלה של היולדת מספר לנו שהיא נפגעה מירייה ישירה לבטן. ירייה ישירה לבטן של יולדת בהיריון מתקדם: קוד מוסר שלא הכרנו.

רק לאחר מכן אנחנו מתחילים לגלות את גודל האסון. המבואה מלאה בפצועים שמטופלים בסדר מופתי על ידי אנשי הצוות. המראה לא נתפס, הפציעות, הריח של הדם באוויר. אני מקבל עשרות הודעות מחברים, שאנסה לעזור ולאתר קרובים שנעדרים, ושיחות מהבית – הבן הגדול קיבל צו 8, והבן הקטן הוקפץ לחזור לצבא ובדרך מתקשר שאחפש את החבר שלו שמשרת בנחל עוז ונפצע מירייה.

כעת אני כבר יודע עד כמה עמוק האסון, אבל מצליח להתרגש – מהמתמחים שלנו שרק רוצים לעזור ולהישאר אחרי התורנות לתת יד, מהרופאים הבכירים שרק רוצים לשחרר את המתמחים לביתם ומשפחתם, מהצוותים המסורים בבית החולים, מהאחיות שמרגיעות את היולדות באזעקות, ומההודעות שמגיעות מרופאים מהקהילה ומבתי חולים אחרים שרק רוצים לעזור. ובעיקר מהעם הזה שפתאום יחד. ומאמין שיהיה טוב.

פרופ' אייל שיינר
יו"ר החטיבה למיילדות וגינקולוגיה, מרכז סבן.

פרופ' אייל שיינר

לזכרם של הנרצחים והנופלים

 
היום התקיים טקס זיכרון ודקת דומיה לזכר עובדי סורוקה ובני משפחות עובדים שנרצחו בשבת השחורה, באטריום בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי.
יהי זכרם ברוך

היום ה 27 למלחמת חרבות ברזל


צוות עובדים מחברת גולן טלקום הגיעו השבוע לפנק את הצוותים הרפואיים והפצועים ולחזק את רוחם.

תודה לחברת יאנגו ישראל

אנו מודים לחברת יאנגו ישראל, שתרמה לסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי שוברים להסעת עובדים לבית החולים.
חגית חדד, מנהלת הסיעוד בסורוקה "אנו מודים לחברת יאנגו על ההירתמות למען סורוקה. בזכות התרומה החשובה, עובדי בית החולים יודעים שיש להם דרך בטוחה להגיע לעבודה מידי יום והם יכולים להתרכז בעבודתם החיונית".
תודה מקרב לב על התרומה החיונית והחשובה!
יאנגו ישראל

היום ה 32 למלחמת חרבות ברזל

 
עובדי חטיבת הדיגיטל בכללית באו לסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי לחבק את הפצועים, בני משפחותיהם ואת צוות העובדים.
אנו מודים לעובדי החטיבה בכללית על התמיכה המרגשת!

היום ה 33 למלחמת חרבות ברזל

 
עמותת "אוהלי קידר", מקימת פרויקט "גלגלים של נתינה", תרמה כסאות גלגלים לרווחת המטופלים והפצועים בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי.
אנו מודים מקרב לב למירב שעיבי, יו"ר העמותה ולמתנדבים היקרים על התרומה החשובה והמשמעותית.

היום ה 34 למלחמת חרבות ברזל

 
אתמול הגיעו אבי נוסבאום ורשף לוי לבקר את הפצועים המאושפזים, לשמח אותם, את משפחותיהם ואת הצוותים הרפואיים.
תודה על רגעים קטנים של שמחה!

מתוך כתבה שפורסמה בחדשות 12


סורוקה בכותרות, צפו בכתבה ששודרה אמש בערוץ 12 –
בית החולים סורוקה טיפל במספרי שיא של פצועים ב-7.10, ומטפל מאז בפצועי הלחימה מעזה. הצוות מספר על הלחץ, הנופלים, החששות.
כתבתו של יגאל מוסקו.
צוות סורוקה המצולם בכתבה: טטיאנה שניידר, שפרה סלוטקי, ד"ר דן שוורצפוקס, עדי הררי, פרופ מוטי קליין, גלית נחמיאס.

רופאים מהעולם הגיעו להתמחות בסורוקה

עשרות רופאים ורופאות מנוסים הגיעו להתמחות בישראל מארצות שונות, כחלק מפרויקט "מסע רופאים בנגב", שהוקם במיוחד על רקע המחסור הצפוי של רופאים בישראל, בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות, עירית באר שבע וחברת טללים.

הרופאים נקלטים בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי בליווי צמוד של הרופאים, תוך כדי לימודי עברית אינטנסיביים, ומשתלבים במחלקות בית החולים, בהן כירורגיה, אורתופדיה, אונקולוגיה, פנימית, ילדים, דימות, רפואה גרעינית ונוירולוגיה.

שילובם של הרופאים בסורוקה תורם למאמץ הלאומי, בייחוד בימים אלו של מלחמה.

רופאים מהעולם

יש גם רגעים משמחים בסורוקה

עידו, לוחם בגולני, נפצע במהלך הלחימה בעזה השתחרר היום מבית החולים.
עידו פונה לסורוקה לפני כשבוע כשהוא נפצע מרסיסים בכל חלקי גופו.
עם הגעתו, טופל בחדר הטראומה במלר״ד והועבר לחדר ניתוח.
הוא אושפז במחלקה לכירורגית ב׳ בבית החולים ובמהלך הטיפול, מצבו השתפר.
היום הוא השתחרר מבית החולים והודה לצוות שהתרגש יחד איתו.
עידו:" זכיתי לקבל טיפול מסור, אוהב ומקצועי מהצוות בסורוקה ואנשי ר"מ 2. אני מאחל לרפואתם השלמה של כל החיילים הפצועים״.
עידו, לוחם בגולני

מאירים את החושך בסורוקה, הדלקת נר שישי של חנוכה באירוע מרגש לחיילים המטופלים בבית החולים

סרן אריאל אלפי, מ״מ שריון בגדוד 9215, נפצע יחד עם צוות הטנק שלו במהלך הלחימה בעזה. הוא הובהל במסוק לסורוקה ועדיין מאושפז במחלקת השיקום.
היום, בטקס הדלקת נר שישי של חנוכה שהתקיים בבית החולים, אריאל הודה לצוותים המטפלים בסורוקה וליחידת ר״מ 2 וסיפר על הנס הפרטי שלו:
״לפני כחודש, נפצעתי עם הצוות מאר פי ג'י שפגע בטנק שלנו.
יש לי את הזכות לעמוד היום ולהודות לאנשים היקרים שהצליחו במשימתם- להציל את חיי וחיי חיילי.
בשם כל החיילים הפצועים ואנשי כוחות הביטחון שמאושפזים בבית החולים בשם כולנו אני מודה לצוותים שעושים לילות כימים, מטפלים בפצועים שמגיעים לפה משדה הקרב ופועלים להשיב אותנו לשגרת חיינו אף שלעיתים הדבר נראה בלתי אפשרי. הם לעולם לא מרימים ידיים ובהשקעה אינסופית ומסירות אין קץ נלחמים על כל פצוע בדרך מופלאה.
אני מודה גם לאנשי חיל הרפואה ובפרט לר"מ 2 סורוקה היקרים שפועלים עבורנו מתחילת הלחימה שדואגים לכל צרכינו. החיזוק והחום נותנים לנו כוח להתמודד עם הימים הלא פשוטים באשפוז.
אני משתתף בצערם של משפחות הנופלים, ושולח להם חיבוק חזק.
חנוכה הוא חג האור. חג שבו אנו מראים שמעט מהאור מסלק הרבה מן החושך.
וכמו בימים ההם, גם בזמן הזה, נוסיף לעמוד ולהאיר למול החושך העצום שמנסה – ולא יצליח – לכלות אותנו ובעזרת ה חיילנו ישובו לשלום ובניצחון גדול.
אני מאחל לעם ישראל שנזכה שהאור הגדול שנדלק במדינה מאז שבת השחורה יסלק הרבה מהחושך ושנמשיך להיות מוארים מהעוצמות הפנימיות והחיצוניות שיש לעם המדהים הזה. חג שמח לכל עם ישראל ובברכת רפואה שלימה לכל פצועינו״.
ד"ר צחי סלוצקי סגן מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: "בכל סבבי הלחימה, וגם הפעם, מיומה הראשון של מלחמת חרבות ברזל, הצוותים בסורוקה מעניקים טיפול לכל החיילים, כוחות הבטחון והאזרחים הפצועים.
צוותים רב מקצועיים עובדים ללא לאות תוך מטרה אחת – להציל חיים ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר לפצועים ואת המעטפת הנדרשת לבני המשפחה.
אני מאחל לכל הפצועים החלמה מלאה ומהירה וחג שמח".

סרן אריאל אלפי
סרן אריאל אלפי
מפקד יחידת אגוז, סא"ל מ׳ הובהל לחדר הטראומה בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי בימים הראשונים למלחמת חרבות ברזל, כשהוא סובל מפציעה קשה כתוצאה מירי בחזה.
 
 
מ׳ נותח על ידי צוות המחלקה לכירורגיית לב-חזה, ואושפז למשך מספר שבועות במחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים. השבוע הוא חזר יחד עם בני משפחתו לבית החולים והודה לצוותים שטיפלו בו והצילו את חייו במפגש מרגש שלא הותיר אף עין יבשה.
הוא פגש את ד״ר דן שוורצפוקס מנהל המלר״ד שקיבל אותו יחד עם צוותים נוספים בחדר הטראומה, את פרופ׳ מוטי קליין מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי ואת אלכס פיכמן מנהל הסיעוד, יחד עם כל צוות המחלקה ואת פרופ׳ יעל רפאלי מנהלת היחידה לניתוחי חזה במחלקה לכירורגית לב-חזה יחד עם צוות הרופאים ביחידה שניתחו אותו.
אנו מאחלים רפואה שלמה לסא"ל מ' ולכל החיילים המאושפזים בסורוקה.
חייל ישראלי

המוזיקאים גיא מזיג ואמיר דדון הגיעו לשמח את הפצועים המאושפזים בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי בשירים מרגשים.

יצירת קשר

דילוג לתוכן