עמותת ידידי סורוקה בארה"ב חגגה את אירוע הגאלה השנתי בניו יורק בסימן עשור של ידידות

אירוע הגאלה הוקדש השנה לתמיכה בפרויקט של בניית בניין פגייה חדש וממוגן בסורוקה

באירוע החגיגי נטלו חלק חברי עמותת ידידי סורוקה בארה"ב (AFS), הסנטור לשעבר ג'ו ליברמן, מנכ"ל חברת פייזר העולמית,  אלברט בורלא , קונסול ישראל בניו יורק, אסף זמיר ומכובדים רבים נוספים, ידידי סורוקה בארה"ב

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, מקבוצת כללית: " אני מודה לחברי העמותה של סורוקה בארה"ב על הידידות והתמיכה המתמשכת זה למעלה מעשור.

הפגייה בסורוקה היא המקום שבו מתחיל עתידו של הנגב ובעזרתכם נמשיך לקדם את תחום רפואת היילוד בארץ ובעולם"

מאות אורחים השתתפו באירוע החגיגי של עמותת ידידי סורוקה בארה"ב, בסימן עשור של ידידות עם סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי. ערב הגאלה הוקדש השנה לילודים ולתינוקות של אזור הנגב ולגיוס משאבים לבניית בניין פגייה חדש וממוגן בבית החולים.

מדי שנה נולדים במרכז סבן למיילדות בסורוקה למעלה מ-17,000 תינוקות. למעלה מ-15% מהיילודים סובלים מבעיות רפואיות קשות הדורשות טיפול אינטנסיבי או מיוחד, על ידי הצוות המיומן שמעניק טיפול רפואי בסטנדרטים עולמיים.

במחלקת יילודים ופגים בניהולו של פרופ' אילון שני, מטפלים מדי שנה ביותר מ-2,500 יילודים, כ-600 מהם נולדים במשקל לידה נמוך מאוד או כאלה שסובלים ממומים מורכבים או ממחלות נדירות.

לצערנו, בתקופות של ירי טילים על הדרום  ובסבבי לחימה נאלץ הצוות לפנות את התינוקות והאימהות הטריות מהפגייה לאתר חלופי ממוגן, מה שמסכן את חיי היילודים הרכים.

בימים אלה החל בסורוקה הבינוי של בניין הפגייה החדשה והממוגנת. הפרויקט יושלם בתוך כ- 4 שנים ויאפשר טיפול מתקדם ומציל חיים בתנאים הטובים שיש.

הפגייה החדשה תכלול 88 עמדות טיפול- 30 עמדות לטיפול נמרץ בילודים ו- 58 עמדות ישמשו לטיפול מוגבר, בחדרים יעודים המצוידים במערכות המודרניות שיש ובסטנדרטים בינלאומיים. בנוסף, הבניין יכלול בית מרקחת חדרי הורים, חדרי מחקר, הרצאות ולימוד.


קרולין פרידפרטיג, נשיאת עמותת הידידים בארה"ב, ציינה בהתרגשות: "בעזרת מנהיגים ופילנתרופים יקרים, סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי נמצא על המפה. יש לכל התורמים שלנו חלק משמעותי בפריחת המדבר. לעשייה של העמותה תפקיד חשוב בקשר שבין הקהילה בארה"ב למרכז רפואי מהגדולים והמשמעותיים במדינת ישראל".

רייצ'ל הייזלר שיינפלד, מנהלת עמותת ידידי סורוקה בניו יורק אמרה כי: "הסיוע והתרומה לסורוקה היא דרך לתמוך במוסד הבריאות החשוב והאסטרטגי ביותר במדינת ישראל, תוך תרומה לבריאות העולמית. התרומות יסייעו לפרויקט חשוב לתינוקות בנגב ויביאו לפתרון חשוב לאכסניה הנדרשת על מנת להעניק להם את הטיפול, המקצועי, המיטבי והבטוח".

במהלך האירוע הוענקו פרסי כבוד להדסה ליברמן ואנג'לה וגרי רטלני, שלושה מנהיגים יוצאי דופן שכל אחד מהם התמסר לבניית קהילות לקידום החינוך, הבריאות ואיכות החיים של אחרים בארה"ב ובישראל.

הדסה ליברמן קיבלה את הפרס ההומניטרי של עמותת הידידים בשל קשריה העמוקים לישראל והתמיכה בקידום הרפואי בסורוקה. ליברמן נשואה לסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, בוגרת תואר ראשון בממשל ודרמה מאוניברסיטת בוסטון ותואר שני ביחסים בינלאומיים וממשל אמריקאי מאוניברסיטת Northeastern. ליברמן בעלת קריירה ענפה בתחום בריאות הציבור  ב-Lehman Brothers, Pfizer ומועצת המחקר הלאומית.

כבת לניצולי שואה שהיגרו מצ'כיה לארה"ב, היא שמה לה למטרה לקדם את בריאות האישה.

גרי ואנג'לה רטלני קיבלו את פרס מנהיגות ההשראה של עמותת ידידי סורוקה בארה"ב על הקשר העמוק והחשוב שלהם לקידום החדשנות הרפואית בישראל. אנג'לה חברת הנהלה של העמותה בארה"ב עוסקת בתחום הנדל"ן ובעלת מוניטין בקרב לקוחות ומומחים בתעשייה.

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: " אני מודה לחברי העמותה על הידידות והתמיכה המתמשכת זה למעלה מעשור. תודה מיוחדת לקרוליין פרידפרטיג, רייצ'ל הייזלר שיינפלד ולחברי העמותה שהתברכנו בכם. סורוקה הוא נכס אסטרטגי מרכזי למדינת ישראל, ומשימתנו היא הענקת טיפול רפואי מצוין לתושבי הנגב והאזור ולפתח את הנגב, ההווה והעתיד של מדינת ישראל. בשנים האחרונות אוכלוסיית הנגב הולכת וגדלה וסורוקה כמרכז הרפואי היחיד המשרת את אוכלוסייה זו מתפתח בהתאמה. כחלק מפיתוח זה נבנית בסורוקה פגיה חדשה וממוגנת".

ד"ר קודש מוסיף:" צוות הפגייה בסורוקה מעניק טיפול רפואי ומתקדם מהמובילים בעולם ועוסק במחקר רפואי חדשני, בשיתוף פעולה עם חברות סטארט- אפ ובקידום דרכים חדשניות לשיפור שירותי הבריאות. הפגייה החדשה תאפשר להאיץ ולקדם את הידע ברחבי העולם, ותבטיח להורים ולילודים את הטיפול הטוב ביותר ואת התוצאות הטובות ביותר, קרוב ככל האפשר לבית, ובתנאים שיאפשרו להם לשהות בקרבת מקום לצד היקרים להם. המחלקה לילודים ופגים בסורוקה היא המקום שבו מתחיל עתידו של הנגב ובעזרתכם נמשיך לקדם את תחום רפואת היילוד בארץ ובעולם".

יצירת קשר

דילוג לתוכן