תרומה שמאחדת לבבות

תרומה שמאחדת לבבות, כליותיו של רונן מזרחי ז"ל, נתרמו לשתי נשים - האחת חרדית והשנייה ערבייה, את השתלת הכליות בצעו הצוותים , במערך השתלות הכליה בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, הפועלים בשותפות אמיתית להצלת חיים

לאחרונה בוצעה השתלת כליות כפולה בסורוקה בשתי נשים, האחת יהודייה והשנייה ערבייה. הנשים קיבלו בתרומה את כליותיו של רונן מזרחי ז"ל שנפטר באופן פתאומי ומשפחתו החליטה לתרום את אבריו.

לילך איבגי, בת 46, חרדית מבאר שבע ואם לילדה, ונעמה אל אקרא, בת 50, אם לילדה משבט אל תארבין, זכו לתרומת הכליות של רונן ז"ל.

 

שתי הנשים סבלו מאי ספיקת כליות ונאלצו לעבור טיפולי דיאליזה רבים עד להשתלת הכלייה המיוחלת.

לילך נולדה עם כליה אחת קטנה והפוכה והכליה שנייה נפגעה במהלך השנים. היא עברה טיפולי דיאליזה שלוש פעמים בשבוע, מה שהקשה עליה לנהל אורח חיים תקין. 

נעמה החלה לסבול לפני כעשור מאי ספיקת כליות בשל יתר לחץ דם שפגע בכליותיה, ומצבה הקשה עליה בתפקוד היום-יומי והשפיע באופן משמעותי על חייה.

 

מדי שנה מבוצעות בעולם יותר מ-200 אלף השתלות כליה מן המת או מן החי.

צוות מערך ההשתלות הכליה בסורוקה הוא צוות רב מקצועי שמלווה את המטופלים ומעניק להם מעטפת מקצועית וליווי אישי. הצוות כולל את: ד"ר הדר מרחב – מומחה בכיר בהשתלות ומרכז תחום השתלות הכליה בסורוקה, ד"ר עבד אבו גנים – מומחה בכירורגיה כללית ורופא בכיר במערך השתלות הכליה, פרופ' יוסף חביב – מנהל המחלקה הנפרולוגית בסורוקה, ד"ר בוריס רוגצ'וב וד"ר אלבירה רומניוק – מומחים בנפרולוגיה, אימאן אבו עסידה, מתאמת במערך השתלות הכליה בסורוקה, מרדימים ואחיות חדר ניתוח.

 

בשבוע שעבר, התקיים בסורוקה מפגש מרגש של לילך ונעמה  עם הצוות הרפואי שטיפל בהן לפני ההשתלה, במהלכה ולאחריה. שתיהן ספרו בהתרגשות על שיחת הטלפון  המיוחלת שבישרה בעבורן את הצלת חייהן והחיבור הבלתי נמנע של שתיהן.

לילך איבגי: "כשהתקשרו לבשר לי שנמצאה בעבורי כליה, הייתי בהתרגשות שיא והודתי לבורא עולם. נעמה ואני נכנסו לניתוח ביחד, קיבלנו כליות מאותו אדם וגם האשפוז שלנו היה משותף. כל הרגעים המשמעותיים האלה ששתינו חווינו יצרו חיבור חזק, תחושת שותפות גורל ומזל גדול שזכינו לתרומה ולצוות מדהים שברוך השם הציל את שתינו".

נעמה אל אקרא: "כשהצוות בישר לי שיש בעבורי כליה, רציתי ללכת לבית החולים ברגל, העיקר להיות אחרי התהליך. במהלך האשפוז פגשתי את לילך ושהינו באותו החדר.  לילך הבינה אותי גם בשפתי וגם את תחושותיי כי שתינו עברנו את אותו הדבר. בזמן שקראתי בקוראן לילך קראה בתורה, עודדנו זו את זו ונוצר חיבור אמיתי בינינו".

 

ד"ר הדר מרחב, מרכז תחום השתלות הכליה בסורוקה: "שתי הנשים נאלצו לעבור טיפולי דיאליזה בשל אי ספיקת הכליות שממנה סבלו. זהו טיפול שמחליף רק באופן חלקי את תפקוד הכליה, ומספק רק כ-20% ממה שכליה טבעית מספקת. השתלת הכליה שלה זכו המטופלות היא טיפול מציל חיים שיש לו משמעות רבה למטופלים. השתלת כליה גם מאריכה את חיי המטופל וגם משפרת את איכות חייו".

 

ד"ר עבד אבו גנים, מומחה בכירורגיה כללית ורופא בכיר במערך השתלות הכליה בסורוקה: "במערך השתלות הכליה אנו עובדים בהרמוניה ולמען כל המטופלים. הצוות המיומן שלנו מעניק מעטפת מקצועית, אישית ונגישה המותאמת למטופלים ומאפשרת חיבור אמיתי עוד טרם ביצוע ההשתלה. שתי המושתלות  עברו את השתלת הכליה בהצלחה רבה והן עדיין במעקב וממשיכות בטיפול תרופתי כדי למנוע מצב של דחיית כליה".

 

יצירת קשר

דילוג לתוכן